PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Sunday 6 February 2011

MAKAN ANGIN PART 1

korang jangan tanya napa tetiba aku rajin nak berblog malam ni(ada ke orang nak tanya)..hoho..kalau datang dek malas memang bukak pun aku tak hingin..point nak citer ada tapi nak menaip sambil upload picture rasenya hadoi sungguh..kalaulah hadoi tu takde bolehlah aku citer2 selalu kan..

ni sebenarnye kisah tahun lepas..see..berapa lama tu aku simpan citer..alkisah masa xmas masa tu..kata cuti kan..unpaid leave lagi..dah alang2 bercuti maka kami sekuarga pun wat la last2 minit planning pegi cameron highland..sebenarnya dah kali ke2 gi cameron ni..plan nak gi langkawi tapi disebabkan lastminit hotel pun penuh,keta sewa pun takde lagi..so say bye2 to coklat2 dan pinggan mangkuk(untuk mak saya ye) di langkawi..hehe


ni gambo pagi dah sampai nak gi jalan2..disebabkan saya yang paling tua maka muka saya yang tembam tu jadi front page


ni adik aku..stil single..haha..ni masa malam baru sampai..around 12am jugak la..sampai2 je sibuk suruh amik gambo kat BK5141 tu



ni otw nak cari kedai makan..nak gi brekpes..sejuk tu biasa2 la.


angan-angannya nak memetik stoberi di kebun tapi tak kesampaian pulak sebab kebun tutup cuti umum..cheh..


...lalu kami pun posing2 jela kat kebun stoberi tu..


gambo ni pulak kat depan umah uncle bala..hehe..Bala's House..otel taraf 5 bintang tapi jenis horror dan penuh mistik..sapa2 pegi cameron boleh cari..umah dia atas bukit..semalaman cuma RM500++ ye...


sesi mengambil gambo tanpa makbapak disisi..huhu


posing baekkk dulu before shopping...


ni sesi wanita,gadis dan pompuan je


ni kat mana ntah..lupa pulak nama tempat ni..tak silap aku hanis pun ada amik gambo kat sini..rasenya sini area wajib amik gambo kot..hehe

.
betapa banyak tomato ceri..semua mahal..baik beli kat tesco lagi murah..haa..citer pasal mahal ni memang aku pelik sungguh..tempat pengeluar sayur pun boleh jual sayo2 semua ngan harga mahal..pelik tau aku..buang duit je pegi sana..kat melaka kobis pun segar plus murah lagi tau..ishh..serupa anak ponti cekik darah


ni kat otel pelangi..kat brinchang tak jauh dari pasar malam..owho..citer pasal pasar malam ni memang pening kepala...jalan jem mengalahkan kl..pasar malam pulak kiri kanan jalan...ujan pulak tu..dekat sejam lebih dari tanah rata nak ke brinchang..giles rasanya..sempat lagi aku tido sambil mimpi indah..beb,cameron bagi aku kotor le..takde majlis perbandaran ke haa??melaka lagi bersih..sebab tu biler pegi tempat2 kotor ni rasa aduiya..sayang giler tempat perlancongan kotor tau


beria-ria cameron highland hujan tau...


ni bangunan kedai kat area brinchang..stuck kat sini je dah berapa lama..semua org bercuti kat cameron ke sampai jem terok???


last2 hang kat sekolah tadika aku dulu...aha..dulu aku dok kat brinchang..bapak aku kan askar so kami sekuarga menetap la di kem brinchang(sekarang dah tutup)..sampai darjah 1 je..pastu pindah melaka....


saja posing depan balai bomba..sebenarnya baru balik pasar malam..sama je benda dijual..mahal pon sama je..beli makanan sikit2 je..cendawan goreng yang serupa makan tepung minyak..huh..byk betul aku komplen kan..tapi serius..kali ni punya makan angin rasa nak hangin je..mahal 1 hal,jem 1 hal,kotor berata2 1 hal..improve le sikit..kedekut tenaga betul..

wokeh..takmo emo2..nanti saya uplod citer part 2 pulak ye..





2 comments:

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?