PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Tuesday 8 February 2011

MAKAN ANGIN SAMPAI KENYANG PART 3

part 3 dah ek..last ni..karang citer banyak2 orang bosan aku pun bosan..hukhuk...

masa ni kat Bidor Perak..dalam kol 4pm macamtu..plan nak makan tengahari tapi dah jadi makan petang pulak..
pekan Bidor ni agak sunyi la..tapi ada 1 lorong tu penuh orang..Aku gelar Lorong Petai sebab banyak petai dijual kat situ..jambu takde biji pon ada..apelagi..kata family hantu petai maka cepat je singgah tau..


takde gambar nak tunjuk suasana lorong tu..lupa nak amik sebab teruja pilih jambu..murah2..mai le datang Bidor..


ada gambar signbot je..abaikan si baju merah yang gemok..sibok je menempek

masa kami pegi makan tetiba mata ni macam tertarik nak tengok sesuatu je..dari jauh nampak pelik..apelagi zasss terus gi amik gambar..













benda2 kat atas sebenarnya kuih..tapi taktau ape nama kuih dia..kuih2 dia semua bentuk binatang.dahle exotic ..ada buaya,monyet,kura-kura,tikus,badak....haha..bentuk taik pun ada ye..memang menarik le bagi aku..tapi bayangkan le kalau makan..eyekkk..semua kuih2 sini memang fresh..masa aku sampai owner dia tengah bentukkan kuih2 tu..kat depan kedai lagi..bukan back kitchen tau..penuh sekeliling kedai dia kuih pelik ni..macam kedai mainan dah aku nengok..



before balik posing2 dulu..penat cari port nak posing kat Bidor ni konon2 nak buat kenangan tapi takde..last2 amik je gambo kat tepi2 jalan ni..


ni bapak aku..motif amik gambar kat lubang2 longkang(taktau namanya apa) sambil tangan sendeng kat tembok cina kerana???haha..dia kata biau kawan2 dia ingat dia pegi China..pulak doh..layankan aje..


pastu anak2 pun nak join sekali..mak aku mana hilang ye?shopping petai kot..dia buat haluan sendiri masa ni..berdikari..hehe

gambar ni tensen tunggu kaum kerabat lain2..taknak balik ke mereka..aiseh..tunggu2 jela..(bengis kan..haha)


ok..abes gak citer makan angin ni..see you...

nota kaki:belajar untuk mencintai sesuatu apabila segalanya semakin menghilang

No comments:

Post a Comment

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?