PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Saturday 5 February 2011

Saya Buat Kuih Karipap??

halooo
lama betul tak update blog.kompem sesapa yang baca ingat aku dah pencen blog ni(ada ke orang nak baca?)

kali ni nak citer pasal masak2..first time tu buat karipap..ada yang jadi ada yang tak..masa goreng tetiba ada sehelai 2 karipap terselak pulak kelimnya..aiseh..redah aje..janji boleh dibuat makan bersama kuarge tersayang..bukan buat jual kat pasar malam pong kan?


mula2 gaulkan tepung ngan marjerin ngan sikit minyak panas nak bagi ranggup


ni bahan2 untuk inti..sedap lagi kalau campur ayam,daging,sotong,udang..hahah..pendapat je..nak ikut boleh taknak lagi boleh


sebelum goreng nampak macam comey je..tapi biler dah goreng macam perut ibu mengandung tunggu nak kebabom pon ado..yang terburai isi perut pun ada..kelim tak begitu utuh..hehe


ni sebahagian yang bagi aku boleh le kalo takat nak amik gambau.biar buruk rupe janji sedap makan kannnn...


penataan cahaya yang tak cantik..salahkan kamera ye..hahah


sekian saja rancangan masak2..tenkiu... ;)


No comments:

Post a Comment

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?