PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Wednesday 27 October 2010

Bakal Inspektor???

haluuuuuu





hari ni aku on leave.sebabnye nak gi intebiu polis untuk jawatan inspektor.resultnye negatif..susah beb rupenye intebiu ni.tak macam dulu2(orang kata senang)..sekarang punye intebiu walaupun polis tu kerajaan walaupun kerajaan tu menggunakan bahasa melayu tapi ni tak oke.100% english..sape yang mengarut je english memang out le.minimum kelayakan tahun ni degree. no more stpm atau diploma ye kawan2 yang berminat nak cuba akan datang.meh sini nak share gambau2 sepanjang intebiu tu...sedih sikit sebenarnye tak dapat sebab ni harapan pama aku.beria2 ayah aku nakkan aku jadi polis.mak aku pulak sanggup jauh2 hantar baju kurung sebab tak boleh pakai kemeja dan seluar ye..kalau nak ikot minat memang ni bukan minat dan cita2 aku,maybe ade hikmah kan.mana tau pasni aku bole teruskan "cita-cita" aku..

tadi group aku tak silap ada 20 orang je..laki 3 orang kena rejek and pompuan 3 orang je dapat..sikit je kan pompuan die nak..













3 gambar di atas: ni mase lunch..pas intebiu..makan pun tak selera sebab sambil makan sambil luahkan perasaan sebab banyak tak dapat jawab mase intebiu. salah sorang yang dapat ialah yang baju hijau berambut pendek tu..nama dia aisyah panggil EJ je..hebat tau die ni.nampak je serabai tapi IQ die aku puji la..tak banyak ilmu di dada pun tapi bijak menepis jawapan..tak tau jawab dia kata jangan jawab taktau tapi putar belitkan balik soklan ikut logik.petua untuk saya akan datang..tenkiu INSP EJ.. ;)







ni lak 3 orang anak dara terkedek2 nak masuk dewan balik. for u ouls punye info,nak jadi polis tak dibenarkan kawin ye.sape2 yang dah kawin sekelipan mata die rejek.baik laki baik pompuan kena rejek..kadang-kadang kesian gak aku..ape salah ke yang dah kawin ni nak keja.kalo dah kawin susah nau orang nak amik.













gambar diatas ni suasana masa debaran nak tau sape dapat sape kena rejek..senyap sunyi je kelas/dewan ni.masing2 penat and dupdapdupdap..hehehe..intebiu kat tempat lain tunggu kat tempat lain..yang intebiu semua Dato2 pangkat SACP/ACP..maunye tak takot..hilang ingatan terus dalam bilik tebiu








ni la akak polis yang dpt..yang tudung hijau,purple ngan yang free hair tu..hebat la u ouls..terbaik..



antara soklan2 yang ditanya(untuk rujukan mereka yang bercita2 nak jadi polis ye)
1. perlembagaan
2. 1 malaysia
3. dasar ekonomi moden
4.bajet 2011
5.4p's
6.subsidi
7.hak asasi
dan lain2 yang sewaktu dengannye..

tapi dalam english ye

kalau tak amik tau n kesah macam aku memang kena rejek la..huhu...

oke..see you..




nota kaki: banyak tempat dan suasana kat IPK Bukit Beruang ni yang aku tak dapat amik.pepaham jela kan..ni pun amik curik2 sebab semuanya P&C..

No comments:

Post a Comment

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?