PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Wednesday 20 October 2010

Sebut Betul-Betul...B.U.R.I.E.D!!

haluuu u ouls...

last saturday hari tu aku saja2 membuang masa,buang minyak keta(jem giler jalan malam sabtu hari tu..sebab ada konsert apa ntah) dan juga membuang duit semata2 nak tonton citer BURIED.berkobar2 neh aku ngan adik aku mengejar masa kol 9.15 tapi hampeh..kol 9.45 baru sampai kat wayang ngan tak beli tiket lagi oke.sampai2 je kat kaunter citer 11.15 je ado.selling fast gitu.lalu dalam hati kata citer ni mesti citer gempak.seat tinggal 3 dari depan dan ofkos seat aku 3 dari depan.tak dapat bayangkan juling2 mata tengok citer tu depan ya amat.

yang sebenarnye lame nak citer kat u ouls tapi saje takmo citer awal2 sebab nak bagi orang lain tengok citer ni baru dapat rase bagaimanakah perasaanku pada masa menonton citer ni..citer ape?ayo..tajuk dah inpom kat title atas..citer BURIED..jangan salah sebut oke.nanti macam ada sekumpulan penonton yang menyebutnye b***t..hehe..




(promo)


alkisahnye,selepas puas merasai dan melihat segala bagai jenis busuk masam bising pekik manusia selama sejam lebih dok tercongok kat luar panggung menunggu kol 11.15 malam dapat gak aku ngan adik aku masuk(adik aku yang tak cukup umur 18 ni gak aku hangkot tengok citer 18pl tau).


dah tenang duduk siap2 semua, mase menonton pon bermula...


1minit....haih..gelap je..cd rosak ape
*
*
*

2 minit...dengar bunyik2 dengus je
*
*
*

5minit...penonton dah stat potpet2 "citer ape neh?", "ade ke tak citer neh?"
*
*
*

8 minit...dah ada yang panas punggong..nak bangun gi "gado" ngan tokey wayang pon ado.
*
*
*


10minit...baru kuar image sipi2 kat skrin..orang ngah pasang lighter.
*
*
*

peh...10 plus plus double triple minit tau nak tunggu muke abang Ryan Reynolds kuar.

penyiksaan tengok citer buried bukan saje dirasai oleh pelakonnye tapi juga kami..meh sini aku list serba sikit komen aku kat citer Buried tu.citer panjang2 kang macam ngarut je rasa..


pertama:
ni adalah citer kos paling rendah dalam segala citer aku pernah tengok.sebabnye,pelakonnye sorang je,hp cikai,lighter harga singget lebih,lampu patah,lampu suluh yang yang dah rosak dan nak abes bateri,arak tak sampai 0.2liter(mungkin jugak itu bukan alkohol tapi air kosong..saiko penonton je), ubat yang mungkin jugak gula2 mentos yang kecik2 tu,pisau,pensel sebatang,pakaian pelakon,papan lapis tepitak temasuk pandangan depan sebab kalo papan lapis tu dari pandangan depan camne camera nak merakam saat2 abang Ryan dalam keranda..see..berapa ajela kos pembikinan citer ni..sungguh murah nak dikomparekan harga tiket 5 orang penonton.



kedua:
pada mulanya aku pikir tak logik tapi pastu bole la..ade ke patot tetibe ade ular kat dalam keranda tu..hampeh je.mana datang?padahal abang ryan tu dok cari celah2 lubang tapi tak jumpe pada awal citer.hoho..jawapannye cari sendiri ye.. ;)



ketiga:
aku pelik macamne bole ade line kat dalam tanah lagi2 la 6 ke 7 kaki tu..pelik2..sedangkan tempat keja aku kat groundfloor pon lain ala2 angin sepoi2 bahasa..kat Iraq pulak tu..kalo tertanam kat bawah bangunan maxis bole gak aku percaya ada line.



keempat:
semua orang yang abang ryan tepon suara mendatar je...kecuali orang yang tanam die ngan wife die..lain2 suara macam nak sepak je.kalo korang la kan,dapat panggilan orang kena tanam macamne perasaan korang?kalo aku la kan,aku jerit keseraman beb..giler apa orang kena tanam boleh tepon..hantu ke apa.ish2...



kelima:
citer die 1 lokasi je..takde flash2 back,takde citer orang luar melainkan abang ryan dan keranda kayu papan lapis tu je.busan..sorang2 kuar wayang sebab kebosanan..aku sendiri patribulimaratusnam kali nguap sangap.



keenam:
biler tengok citer ni ofkos kite nak gak abang ryan diselamatkan kan??sad ke hepi ending ek?emm..tengok sendiri.sure anda teruja biler melihat endingnye..kuar panggung sambil sengih2 mulut potpet2 sampai ke rumah.



ketujuh:
banyak yang tak logik kat citer ni..tetibe je ade pensel.tetibe je ade air.tetibe je banyak sumber2 lampu dan cahaya.



kelapan:
setahu aku api dapat hidup biler ade oksigen.tapi citer ni dari awal sampai abes kejap2 ade je adegan abang ryan pasang lighter sedangkan die sendiri kena bernapas gunakan oksigen yang aku rase tinggal sikit je tu.tapi elok je aku tengok abang ryan bernapas.macam tak sesak napas pon.



kesembilan:
korang judge sendiri la ek..sape2 tak tengok sila la tengok.baru tau perasaan aku mase tu yang kesusahan payahnye nak sampai kat wayang,dpt lak tempat dudok paling hampes,tengok pulak citer..uishh..tak terkata "beshnye"




tu je omong2 kosong aku pada malam ni..sekadar nak kuarkan pendapat dan kesukaanpuashati saja..heheh

tata u ouls....




2 comments:

  1. ish.. bnyk komen -ve pasal cite ni la..:)

    ReplyDelete
  2. hoho..siyes citer ni bikin jiwa kacau..pegi la tengok

    ReplyDelete

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?