PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Tuesday 19 October 2010

Cerita Tempat Mencari Rezeki..

Lame dah nak potpetpotpet pasal keja aku..last potpet hal2 keja pon masa tahun lepas iaitu masa keja kat petronas.sekarang aku keja kat melaka je.reason napa taknak kuar dari melaka because aku nak dok dekat ngan famili.selain menjimatkan kos tempat tinggal dan makan ;) sebab lainnya aku dah 5 tahun dok jaoh dari famili..so,agak baik jugak la aku kembali ke pangkal jalan..hehe..yela.kang dah kawin mane tau dok jaoh so ni la masa bersama famili kan..(kawin??lambat lagi ye)



memperkenalkan tempat keja aku sekarang...



AVILLION LEGACY HOTEL MELAKA




Ni pandangan dari depan






ni pulak pandangan dari belakang bangunan



tak jaoh dan tak dekat..kalo jalan jem,40 minit perjalanan tapi kalo tak jem 30 minit sampai.actually aku baru je keja kat sini.sebelum ni aku keja kat Hotel Everly.aha kawan2,aku keja lompat2 lagi.maybe pasni pon akan lompat2..kalo ade rezeki la.aku kan belum jumpa keja yang boleh buat aku senyum bahagia setiap masa.aku keja sekarang ni 70% menyimpang dari apa aku belajar dulu.Cost Controller under finance department.sipi2 je ade kena mengena ngan f&b.tapi dulu mase diploma adalah belajar sikit.lecturernye aku ingat lagi sampai sekarang..Enchek Fairuz Hakim.huhu.penat hafal nama en fairuz.ada ke patut aku bole lupe nama dia tapi dia ingat je nama aku.malu2..sekarang keja kira2 tengok nombor sampai rasa nak juling.


kat dalam opis ni ade 3 orang je.aku, sorang purchaser, sorang store keeper..lain2 laki aku je pompuan tunggal.so,agak kebosanan gak la takde kawan nak potpet2.aku tak rapat ngan purchaser sebab die suke bagi aku keja banyak2 belambak2 sampai aku kena derma masa balik lambat tau.oh no2. i don like oke.selalu borak2 ngan pacik store keeper je. tapi agenda borak2 adalah menjurus ke arah citer orang tua pacik macik.takde ngumpat2,takde gosip.bersih gak la kepala otak aku dari ancaman2 gosip2 ngumpat ni.





ni pulak table aku..betul2 depan pintu..keja menyambut tetamu je..oho..atas meja takde banyak kertas kan.sebab dah campak dalam kotak.lagipun opis aku ni banyak orang kuar masuk,so tak boleh letak harta2 peribadi seperti gambar ke bunga ke kertas2 penting ke..takut ada je tangan gatal mencopeknya especially pen aku.tiap2 hari hilang..aihhhh..benda penting atas meja wajib ada kakulator..hilang benda tu aku boleh hilang arah gak la..benda aku paling tak gemar atas meja tu lak tepon tu..sebab tepon tu akan bebunyik terutamanya biler manager nak rasa nak bebel2..(ikat reben mulot cerewet tu kang).


setel citer pasal mana dan apa aku keja.esok2 kalau ada citer gempak aku citer lagi..




dan sekarang aku nak citer pasal STAFF GATHERING kat tempat keja aku sat tadi

sebelum tu kita layan gambau2 dulu..maaf la kawan2..takde gambau sendiri.malu nak posing2..almaklumla..orang baru.


ni gambau backdrop..nanti aku citer lebih pasal gathering ni..





ni lak gambau staf2 yang ada jela..






ni lak gambau Idol Staff(yang tak pakai spek) for quarter 3(Julai-September).maknanye staff terhebat,terbaek,terajin dan segala ter2 lagi la..panggil Ah Yong je..budak kitchen..hidop orang kitchen!!!sape kata orang kitchen tak leh jadi terbaik antara yang terbaik..




sebenarnye majoriti hotel akan buat staff gathering.tempat aku wat every quarter mean jan-mac,april-jun,july-sept,oct-dec.dah alang2 gather2 ni, HR manager pon kenalkan orang2 baru keja situ termasuk la AKU dan juga celebrate besday untuk staff yang besdaynya dalam quarter3 termasuklah AKU lagi..hehe..tiup lilin ramai2..ade la dalam 20 orang.tak sempat amek gambau sebab malu..sebab apa malu...jap lagi aku citer

kite layan dulu gambau yang ada..















sambungan...

ada ke patut besday aku boleh sama ngan purchaser itu.oh no no no..i tak suke benci sangat2..HR manager rilex je kata ni 1 dalam seribu ade orang yang 1 opis,1 department,1 besday..cilako je dengarnye..rasa nak tukar tarikh lahir je tapi apekan daya,bangun gak gi tiup lilin..berani ke makan kek setelah 20 lebih orang tiup...hahaha..sembur2 pasembur tau..eyek2..

ok la..tatatitu dulu..esok2 kite potpet2 lagi..

3 comments:

  1. cam hepi je keja ko ni zen..hahaha

    ReplyDelete
  2. ROI RIA RIO:: HEPI APENYA..BUSAN GILER..AKTIVITI MAKAN JE BESH

    AINNORAINI:: SALAM KENAL JUGAK :)

    ReplyDelete

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?