PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Wednesday 24 June 2009

bila interview melampau2..

Align Centre


aku sebenarnye tidaklah begitu obses mencari keje walaupon aku masih memegang status penganggur.bukan sebab aku malas ek.aku sebenarnye cari tapi takde yang aku minat nak wat camne kan.

becerite pasal jobstreet pulak aku sebenarnye tak minat gune orang tengah pon untuk cari keje.ni semue sebab ade mulot2 kate kalo gune orang tengah die akan amek bebaper % dari gaji kite.so,aku malas la nak derma2 ikhlas ni.nak kata aku kedekot pon kedekot la.

TAPI...
pade 1 hari setelah aku becerite hal ini pade "die","die" menasehatkan aku gune je jobstreet tu.setelah berpikir panjang tapi tak sampai 24 hours ,aku pon register la.dalam 1ari tu tak silap aku ade 21 keje gak la aku apply.suke2 hati aku je nak apply tapi pikir impaknye.

AKHIRNYE....
hari ni je aku tepakse melayan 3 call dari semua kampeni yang aku apply.disebabkan terlalu banyak kampeni yang aku apply keje,aku tak ingat mane 1 kampeni yang call.bile orang tu kate "kami dari kampeni bla...bla..bla...",aku pon buat2 kofiden macam tau.tapi last2 di akhir perbualan aku terpakse gak tanye "kampeni ni katne ek?"..huhu.sori la encik2 puan2 sekalian,serius saye tak tau kampeni anda celah mane.saye main apply je.

selain itu,impak laen yang aku kene ialah,disebabkan byk call dari orang panggil interview ni,aku terpakse ignore 2 call.maknanya 3 call aku angkat,2 call aku ignore.sebabnye,semua soh aku datang interview esok.tempatnye pulak kat area selangor.dahla semua tempat aku taktau mane.shah alam tau la.laen2 taktau.mesti korang kata apesal aku bodo gi apply kat tempat tu kalo taktau katne.meh sini aku citer.3tempat yang aku pilih 1st ofkos la melake.dekat ngan umah.2nd negeri 9.pon sebab dekat.3rd selangor.bajet selangor tu area shah alam je.dalam advertisement mereka,mereka tak gtau mereka selangor di mane.alamat sebijik2 pon tak gtau.yang diberitahu hanye no phone ngan email.tu je.kalo ade yang alamat2 sebijik kejenye pulak tak besh.patotnye kampeni2 yang cari pekeje kenallah bagi full address.selangor tu besau.bayangkan kalo kat indonesia.besau giler.tetibe campak kat kalimantan padahal padahal bajet kat jakarta.apesal la kedekot nau nak citer alamat kampeni kamu tu.

DAN...
dengan selambe nye aku telah mereject semue2 keje tu.mesti diorang hangen sebab aku sibok je gi apply.huahuahua.byk sebab nak kena pikir.selagi aku belom desperate,aku akan pikir byk faktor untuk cari keje.(gaji bukan faktor utame ek)



nota kaki: ko keje jela,jangan sibok aku keje ke tak.kalo ko jadi GM je bole sibok2 aku keje ke tak sebab aku nak gak sibok2 keje kat kampeni ko.




"keje oh keje"

3 comments:

  1. w0i keje cepat2.kang tlg byr ptptn aku skalik!

    ReplyDelete
  2. all d best mencari kirijeeee

    ReplyDelete
  3. dear saliza:seram siot citer ptptn.

    dear aziah:tenkiu beb

    ReplyDelete

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?