PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Sunday 18 March 2012

ESOK HARINYA...


** Peringatan: Kepada sesiapa yang sensitif tentang post ini anda boleh tinggalkan komen di bawah atau tekan tanda X di atas. Segala isi di dalam adalah ikhlas dari saya tanpa bertujuan menyakiti mana-mana pihak. Sekian. 

-Admin-




hai ouls

ahad eh hari ni? esok isnin eh? uittttttttt..mak nebes u. esok dah masok sekolah. takot nak mengadap cikgu-cikgu dan murid-murid nya..takot dapat yang superaktif ni pening kepala aku nak handle nanti. kena praktis jadi CIKGU SINGA nampaknye.kalau tak memang budak-budak yang ragging aku nanti. 

preparation macam biasa korang tengok cikgu-cikgu gi sekolah..secara mental je belum betul-betul sedia sebab   first time ngajar anak orang. plus lama nau dah tak dok kat sekolah. last masa tingkatan 5  8/9tahun lepas. betol tidak aku kire ni. tu pon time-time jadi student je. takde kisah dah ape berlaku kat sekelilng melainkan bersuka ria ngan kawan-kawan sekelas.

Buku Rancangan Mengajar Harian. ingat lagi dulu cikgu suka je pukol budak-budak pakai buku ni. selalu je tengok cikgu dok jinjing buku ni ke hulu ke hilir. dah le berat. memang berat pon weh. tu yang sedap cikgu nak balun budak pakai buku ni.takyah buang duit beli rotan. huhh. buku ni macam diari weh. hilangnya tiada ganti. tapi kosong lagi.belom tulis apa-apa lagi.heeeeeeee :)

nampak atas tu apa. kaki sapa la buruk tu..siap ade selulit.hahaha. abaikan selulit yang berlingkau tu. (malu). saja nak tunjuk urat tu. takdenya orang kata putih melepak sampai nampak urat. karut je. ni urat belakang lutut tu.keluar kau urat time pakai heels kat bawah ni. 2 inch je kot. die punya timbul takot aku nak pakai. tapi nak buat macamne kan. ni je kasut uniform aku gi sekolah esok. 

satu masalah bila pakai kasut tumit plus bertutup ni kaki melecet. tapi masa mula-mula pakai la. selama ni pakai yang jenis kain je kasut. takde pakai kulit.tu pon bukan heel gitu. so ni first time. harap kaki macik ni ok la. risau gak melecet. tak minat pakai stokin ni.rimas u. 

so, nak elakkan melecet kat bahagian belakang tu, aku pon amik inisiatif sendiri. first time pakai. ni namanya heel grips. murah je benda ni. kat gurdian baru RM6 lebih-lebih. tapi kalo kat tesco dia mahai sikit. RM13++ tak silap la. bole je kasut lelaki pakai benda ni. 
dah biler keluar je dari plastik dapat la bendanya macam kat bawah ni. gambar ori lupa nak amik tapi sama je ngan kat bawah ni. jenis leather.
Pastu tampal je kat belakang kasut macam kat bawah tu. siap. pas 8 jam bole pakai. selesa dari biasa. hehe..macam duta scholl pulak dah ni. ngeeeeeeeee.. :)


abes citer kasut. ni citer barang nak bawak esok pulak. pencil box tu semua ada. macam kedai stationery dah. tak pernah aku dok angkut benda-benda banyak macamni. selalu gi kelas ke sekolah sekadar pensil dan pen je. pastu angkut buku mengajar, buku teks, buku rujukan, sukatan pelajaran, buku note..hambik! pastu jangan ada kes takde barang. malas nak patah balik kat umah. huhuhu

  baju pon done! iron untuk 5 hari terus. puas hati. ni pon dah susun ikot hari. takot terulang pakai. biarlah rotate kan. dulu time belajar ada aku kisah nak ulang baju. tapi ni kat sekolah payah nak buat keja macam tu. nanti anak murid kata cikgu takde baju pulak. bukan dia sedar pon cikgu dia ni miskin takde duit beli baju. hehehe. 


okeh. citer biasa-biasa je. dah kena tido. awal u. kol 10.30 dah tido. belom pernah dibuat aku. dulu keja pon kol 12 gak jengah bilik tido. ni bahana nak kena bangun awal. mekap je dah berapa lama. hantar adik gi sekolah lagi (menjadi tanggungjawab aku sebagai bas sekolah  setiap pagi okeh).nak drive lagi. banyak aspek kena pikir ni..huahuahua. bye!


" tido awal,bgn awal"


Lots of Love,
-Suzzanne-





No comments:

Post a Comment

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?