PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Thursday 7 May 2009

CIRI-CIRI SEORANG PEMALAS...ade ke kat diri aku??

ciri2 ni aku tebace dalam blog orang.ERK...ade ke dalam diri aku ek.

1.kamu sering memberi alasan apabila diorg meminta bantuan.

aku???ye kot... tp kadang2 aku bg alasan gak.. lagi2 la kalo time aku ngah tido.teros jadi supermalas.

2.sepanjang hidup kamu tidak pernah menghadiri mana2 aktiviti sosial seperti gotong royong dan lain2 dianjurkan di tempat kerja, kolej atau di sekeliling kediaman kamu..aku???

aku pnah la pegi..gotong royong skolah dulu slalu.huhu. pas masok uitm malas giler.kalo ade aktiviti kolej aku le diantare peserta yang akan nyorok dalam bilek senyap2 walaupon ketue aras ketok pintu macam nak roboh.benapas pon slow2.takot orang perasan aku ade kat dalam.


3.tidak pernah mengemas tempat tidur.

ade sekali dua je aku tak kemas tempat tido.tak sempat sebab bangun lambat.sekarang tempat tido pon jarang kemas sebab asek dok belingkar atas katel 24 jam je.mcamne nak kemas kan.


4.separuh drpd masa kamu byk dihabiskan utk tidur.

aku rase ni bukan separuh lagi.hampir 1 ari pon pernah.tapi memang hobi aku TIDO.sampai lebam mate n sembap je muke.kalo sape2 cari aku waktu pagi memang sedey la.aku mesti ngah tido lagi time tu.pas lunch pon boley je continue tido.pas tu bgn.pastu kol 6pm tido lagi sampai senje2 dan selalunye telajak sampai kol 9pm or 10pm.byak kali dah roomate aku tego jangan tido senje2 tapi sie2 je tegoran itu.paling besh biler mak o ayah aku tepon time aku ngah tido.atomatik aku wat sore segar bugar.takot kantoi tido sampai tengahari.

5.org melihat kediaman kamu seperti tongkang pecah tp kamu melihatnya seperti istana indah.

aku???aku tgk bilik aku mcm tongkang pecah tp org len tgk mcm istana indah.. terbalik lak..heheh

6.kalau org lain sedih kalau gagal..tp kamu x sedih pon.. bg kmu gagal tu dah mcm standard idup kmu.

gagal bagi aku memang sedey beb.paleng sedey gagal berchenta.sedey takyah cakap la.luar je nampak hepi dalm tuhan je tau.tapi tu kan proses pematangan bagi aku.kalo gagal dalam pelajaran ni ntah la.tak gagal tapi sederhane je.bagi aku,kalo kite dah target tinggi2 pastu gagal lagi kecewe.tapi aku ni target asal lulos je,sebab tu tak sedey sangat.tu yang tak reti menyesal.

7.cara kamu menutup kelemahan kamu ialah selalu tampil cantik didepan org ramai.. pakai minyak wangi sebotol..tapi hakikatnya kamu xcuci baju tu berthn2.

aku idakle macamni.hampir tiap ari aku basoh baju.mandi pon kadang2 3 kali sehari.tapi pernah je sehari sekali.hehehe.aku pernah je tengok orang yang dah pakai baju tu sehari suntok ngan peloh,bau tengik boley je simpan balik baju tu dalam almari.yang kecik2 pon boley je recycle 2 3 kali.eyek.muke chantek tapi dalaman kotor abes.sian le sape2 laki yang hanye pandang kat kechantekkan die tu.


8.sanggup berlapar drpd bersusah payah berbaris membeli makanan..kononya diet.

time sekolah dulu aku macamni la.tapi bukan diet.aku tak pernah diet2 ni.aku malas nak berator pepanjang.dahla potensi baju sekolah kaler puteh tu nak kene sambal tu besar.aku kekadang kirim kat kawan2 je.

9.setiap pgi wajah kamu bila ke kolej asyik xde mood n x penah ceria.

aku ceria je kalo gi kelas.tapi member2 selalu je kate muke aku dull walaupon aku dah pakai krim muke n bedak.diorang kate sebab aku kuat tido la muke jadi macam tu.tak segar.mungkin la kot.

10.tdk penah ada usaha utk meningkatkan lagi diri utk masa depan krn kamu rasa apa yg kamu ada hari ni ckp n terlalu selesa.

ade je azam tapi taktau nak tingkatkan macamne.sebab penyaket malas ni selalu membelenggu diri.maybe 1 ari nanti biler ade kesedaran dalam diri ni baru start berubah untk tingkatkan diri kot.

No comments:

Post a Comment

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?