PERINGATAN

PERINGATAN

Kepada sesiapa yang kurang selesa, teraniaya, terancam, atau sensitif terhadap penulisan blog ini anda boleh tinggalkan komen kepada zuzanmichael@gmail.com atau tekan tanda X di atas kanan anda. Segala isi kandungan di dalam blog adalah nukilan dari saya tanpa bertujuan mengancam mana-mana pihak. Sebarang cetak rompak, copy paste, penyalahgunaan serta print out apa-apa isi kandungan blog ini adalah dilarang sama sekali. Sekian.

-Tuan Tanah-

Wednesday 27 May 2009

PERIHAL KEBODOHANKU

Kebodohan NO 1:

pade suatu malam,sedang aku tengok tv tetibe bapak aku pon soh watkan air.aku dengan jiwe dan ati yang masih melekat kat tv pegi la aku ke dapor.tetibe aku terpandang kopi 3 in 1.huh.senang keje aku nak wat kopi.tanpe tengok kopi jename ape aku pon bancuh jela.pastu aku pon bagi kat bapak aku.

bapakku: air ape ni? (sambil muke berkerut2 menahan pahit mungkin)
aku: air kopi 3 in 1 dalam bekas tu.
bapakku: kenape laen je rase air ni.ade letak ape2 ke?
aku: takde.kami(name ganti diri di umah saje) bancuh kopi tu jela.nape?
bapakku: (maseh dalam muke kelat)

akibat rase macam kepelikan dan ketakutan (mane tau racun ke ape) aku gi kat dapor balik.aku pon cek paket kopi tu. ”KOPI KACIP FATIMAH”. apesal la aku ni bodoh nau bagi bapak aku minom air kacip patimah mak aku neh.sia-sia je kalo sistem pembiakkan bapak aku rosak sebab terminum air kacip patimah.




Kebodohan NO 2:

baru2 ni aku ngan adik aku yang last (umor 7 tahun) kire la hasil duit tabong yang aku kumpol hampir 6 bulan. totalnye ade RM108.tersenyum aku sebab berjaye kumpol duit begitu byk(dalam keadaan tak keje dan takde duit sekarang seposen pon dah kire byk).tapi mase tu pelik sebab tabong takla penoh tapi nape byk jugak la hasilnye.

beberape hari kemudian...


aku kire balik duit syiling tu ngan adik aku yang 2nd pulak sebab nak tukar kat kedai.RM58.ERK?! apehal jadi siket.lalu meroyanla aku 1 umah tanpe selidik puncenye.semua kate tak amek. pelik.macamne bole hilang duit tu.

pastu adik aku soh aku cek betol2.pastu aku pon berpikirla semule nape RM108 jadi RM58.pas di ingat2 aku rase malu ya amat sebab kebodohan aku.

50sen 2keping=RM1 kan?
50sen 10 keping=RM 5 kan?

TAPI...
aku kire
50sen 2keping=RM1
50sen 10 keping=RM 10

rupe2nye tahap matematik aku dah makin teruk semenjak dah tak ceburi bidang nombor2 ni.



Kebodohan NO 3:

aku punye feveret kat umah aunty aku ialah bukak esbox dan cari cokelat sebab aunty aku ni suke simpan cokelat.

nak dijadikan citer pade 1 ari aku pon pegi la umah aunty aku ni.dan dah jadi rutin aku akan buka esbox dan cari cokelat.tetibe aku terpandang 1” cokelat” yang agak laen dari yang laen paketnye.”cokelat” tu di paket macam padanol tapi bentuk empat segi.apelagi,teruje la aku nak makan tanpe bace labelnye.

1..

2..

3...

...aku rase tak sedap dan sunggoh pelik rasenye.lalu aku pon tanye aunty aku...

aku: aunty,ni cokelat ape?rase macam piaw2 je.tak sedap.
auntyku: hoi (MENJERIT)! tu bukan cokelat.tu cacing untuk ikan.

aku pon ngan otomatik teros muntah sampai sebu je perot aku.giler.aku makan cacing.dalam kepale aku mase tu cume piker “CACING TU KOTOR DAN RACUN

aku mane la tau bende tu cacing yang disejukbeku 2 untuk dibagi kat ikan.setahu aku makanan ikan yang bijik halus2 yang orang takkan letak kat dalam peti sejok.nasibla aku tak makan byk.kalo tak besh je cacing tu berlegar2 dalam perot aku.




nota kaki:
sebenarnye aku ni malas sgt nak bace label kat paket


"ape kene aku neh"


2 comments:

  1. bebsss,
    pe cite??
    aku stat blog baru...
    fresh skek..saje2.
    ahaha

    ReplyDelete
  2. aku suke siket layan blogspot ni
    fs tak besh sgt nak layan la beb

    ReplyDelete

Kalau rasa nak komen sila komen.
Kalau rasa taknak komen tak payah komen.
Yang pasti aku tapis komen kau.
Boleh?